14 września 2016

Sernik z białymi truflami

przepis na sernik z białymi truflami i polewą z białej czekolady

Od razu napiszę, że nigdzie w necie nie znajdziecie podobnego przepisu. Przynajmniej ja nie znalazłam. Nie jest on inspirowany żadnym blogiem, żadną książką, żadną gazetą. Jest mój.  Ponieważ uwielbiam trufle, to zaraz po tym, jak odkryłam, że istnieje ich "biała" odmiana, postanowiłam to wykorzystać. Jak dla mnie jest to sernik idealny, chociaż mam zamiar jeszcze bardziej dopracować recepturę :-)

Składniki:
Spód: - 150 g herbatników
           - 1/2 kostki bardzo miękkiego masła
           - 2 łyżki cukru
           - kilka kropli aromatu waniliowego

Masa:  - 700 g kremowego twarogu
             - 300 g białych trufli (Odra)
             - 4 jajka
             - 80 g cukru
             - 1 czubata łyżka mąki tortowej


Przygotowanie:
Spód: herbatniki drobno pokruszyć (np: w młynku do kawy), dodać resztę składników i wylepić masą dno tortownicy (średnica 21 cm).
Masa: trufle pokroić i rozpuścić na parze (wyjdzie gęsta), przestudzić ją. Dodać 2-3 łyżki twarogu i zmiksować. Potem dodawać resztę twarogu i cukier. Na końcu dodać jajka i dość czubatą łyżkę mąki tortowej.
Wlać masę na spód i piec w temperaturze 180 stopni około pół godziny, a następnie zmniejszyć temperaturę do 130 stopni i piec jeszcze godzinę.
Po lekkim wystudzeniu wyjąc z piecyka, a gdy ostygnie, włożyć do lodówki. Na sam koniec można udekorować polewą z białej czekolady. Tabliczkę białej czekolady rozpuścić na parze, dodać małą łyżeczkę oleju, wymieszać, polać gotowy sernik. Ponieważ sernik jest bardzo słodki, to znakomicie komponuje się z kwaśnymi owocami: porzeczkami, jeżynami, malinami.

Smacznego!

przepis na sernik z białymi truflami i polewą z białej czekolady

przepis na sernik z białymi truflami i polewą z białej czekolady



2 komentarze:

  1. Babeczko znam podobny przepis z Kanady�� jedna z odmian sernika nowojorskiego �� jeśli pozwolisz, coś podpowiem- za długo go pieczesz.Najlepszy będzie, kiedy po wyjęciu z piekarnika, środek będzie wyglądał jak nie ścięty, jakby niedopieczony. Po wystygnięciu i dobrym schlodzeniu, całość będzie mega asamitna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyprobowalam! Dzięki, naprawdę jest lepszy!!!

      Usuń